“Sunny news for the magazine business”

Volgens onderzoek is twee derde van de tabletlezers die vaak magazines raadplegen enthousiast over het gebruik ervan, en denken ze in het komende jaar meer tijd door te brengen met het lezen van magazines dan vroeger. 46% van deze respondenten lezen nu ook meer magazines en 63 % zou graag nog meer digitale teksten lezen.
Dit onderzoek werd gevoerd bij 1009 mensen die een tablet bezitten, wat -voor één van de eerste keren- een representatieve steekproef is sinds de opkomst van tablets.
Op zich is dit ook al vernoemenswaardig, want veel onderzoeken hebben nog al te vaak een bias, die veroorzaakt wordt door de early adopters en innovators, die niet echt een puur objectief oordeel klaarhebben. Met dit onderzoek kunnen we nu spreken van een echte kritische massa die z’n mening geeft.

Lees HIER het hele artikel.

Daarbij aansluitend weten we dat kwaliteit, meer dan prijs, subscription availability en leeftijd en inkomen, een invloed heeft op het aankopen van een magazine/krant applicatie.

Ook HIER het volledige artikel.

Dit bericht werd geplaatst in iPad en kranten/magazines en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s