Infographic mondays – PEW study: The iPad Revolution

Eind oktober werd de Tablet Revolution losgelaten op de wereld. Dit is een studie die in opdracht van het Project for Excellence in Journalism uitgevoerd door The Pew Research centre. Dit project wil door middel van uitgebreid empirisch onderzoek meer te weten komen over de verandering in journalistiek en nieuws die in deze digitale tijden aan de gang is.
Het onderzoek hier werd uitgevoerd in de VS waarbij 5014 volwassenen werden ondervraagd, 504 respondenten daarvan waren tablet bezitters. Hier werd vooral gepolst naar het nieuwsverbruik. Bij tablet gebruikers werd geprobed naar hoe zij hun nieuws ervaren, ze meer consumeren, ze tablet nieuws als meerderwaardig achtten, of ze betaalden voor hun nieuws en nog veel meer. Hieronder vind je de infographic met de belangrijkste bevindingen van het onderzoek. Mijn grootste bevinding: willingness to pay voor nieuws blijft klein.
Het volledige onderzoek kan je hier raadplegen.

Dit bericht werd geplaatst in iPad infographics en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s